Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony www.karolinmazowsze.pl
Centrum Folkloru Polskiego „Karolin, dalej Centrum, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.karolinmazowsze.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2021-09-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-28
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
TREŚCI NIEDOSTĘPNE
- część nagrań wideo nie posiada napisów,
- część multimediów i plików audio nie posiada treści alternatywnych,
- większość multimediów nie posiada audiodeskrypcji,
- niektóre komunikaty o stanie mogą być niedostępne dla technologii asystujących,
- na niektórych podstronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
- nie zastosowano etykiet lub nie są opisane,
- występują błędy w oznaczeniu języka lub brak oznaczeń, strona nie ma wersji kontrastowej
WYŁĄCZENIA
- mapy wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
SKRÓTY KLAWIATUROWE
- na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
PRZYGOTOWANIE DEKLARACJI W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
- Deklarację sporządzono dnia: 2022-02-23
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-02-28
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Katarzyna Pasieczna
- E-mail: info@mazowsze.waw.pl
- Telefon: (+48) 22 208 81 07
- Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
SKARGI I ODWOŁANIA
Na niedotrzymanie wyżej wymienionych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Marszałek Województwa Mazowieckiego
- Adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, 03-719 Warszawa, ul. Jagiellońska 26
- E-mail organu odwoławczego: urzad_marszalkowski@mazovia.pl
- Telefon: (+48) 22 597 91 00, czynny w godz. 8.00-16.00
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Najłatwiej dojechać do Centrum samochodem lub autokarem. Najbliższy transport publiczny to przystanek kolejowy WKD Otrębusy, oddalony o około 1 km od obiektu. Droga do Centrum prowadzi przez park. Wchodzi się do niego obok budynku ochrony, przez furtkę o szerokości 120 cm. Po prawej stronie furtki znajduje się brama wjazdowa, otwarta w godzinach pracy Centrum.
Wjazd na teren parku nie jest możliwy. Brukowane alejki prowadzą do Centrum z lewej i prawej strony klombu. Centrum mieści się w zabytkowym pałacu, przez co nie jest możliwy montaż platformy przyschodowej, rampy lub podnośnika przy wejściu frontowym.
Budynek Centrum jest częściowo dostosowany dla osób z niepełnosprawnością motoryczną. Zaleca się asystę dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Najbliższe miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się przy Sali Widowiskowej zespołu „Mazowsze”, w odległości około 250 m od budynku Centrum.
Budynek Centrum jest częściowo dostosowany dla osób z niepełnosprawnością motoryczną. Zaleca się asystę dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Najbliższe miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajdują się przy Sali Widowiskowej zespołu „Mazowsze”, w odległości około 250 m od budynku Centrum.
WEJŚCIE DO BUDYNKU
Budynek posiada dwa wejścia: frontowe oraz boczne, przez szklany łącznik, dla osób z niepełnosprawnością motoryczną.
- Wejście frontowe
- Wejście dla osób z niepełnosprawnością motoryczną
Szatnia znajduje się po lewej stronie od wejścia. Na wprost szatni znajdują się toalety, w tym toaleta dla osób z niepełnosprawnością motoryczną. Na prawo od wejścia znajdują się schody, z platformą przyschodową dla wózków dla osób niepełnosprawnych.
Drzwi, korytarze, schody, winda, poruszanie się po budynku, szatnia, hol główny
- Poruszanie się po budynku przez osoby z niepełnosprawnością motoryczną
Na poziomie ekspozycji (poziom 0) po lewej stronie korytarza prowadzącego do hallu głównego znajduje się pierwsza sala ekspozycyjna. Dalej po lewej i prawej stronie korytarza, prowadzącego do hallu głównego, mieszczą się toalety, w tym, po prawej stronie korytarza, toaleta dla osób z niepełnosprawnością motoryczną. Z prawej strony korytarza, przed hallem głównym, znajduje się szatnia, następnie kasa biletowa.
W budynku przestrzenie komunikacyjne są szerokie i umożliwiają poruszanie się osobom z niepełnosprawnością motoryczną. Komunikację pomiędzy piętrami zapewnia winda, wyposażona w wypukłe przyciski oraz informację głosową. Winda znajduje się na końcu korytarza po lewej stronie, za hallem głównym. Winda pozwala dostać się na kolejny poziom ekspozycji (poziom 1).
W budynku przestrzenie komunikacyjne są szerokie i umożliwiają poruszanie się osobom z niepełnosprawnością motoryczną. Komunikację pomiędzy piętrami zapewnia winda, wyposażona w wypukłe przyciski oraz informację głosową. Winda znajduje się na końcu korytarza po lewej stronie, za hallem głównym. Winda pozwala dostać się na kolejny poziom ekspozycji (poziom 1).
- Poruszanie się po budynku od wejścia frontowego
W korytarzu po lewej stronie hallu głównego znajduje się szatnia, po lewej stronie korytarza. Następnie po lewej i prawej stronie korytarza mieszczą się toalety, w tym po lewej stronie toaleta dla osób z niepełnosprawnością motoryczną. Kierunek zwiedzania rozpoczyna się w hallu głównym i prowadzi korytarzem w prawą stronę. W końcu tego korytarza, po lewej stronie, znajduje się winda.
Kasa biletowa, toalety, ekspozycja
Kasa biletowa nie posiada pętli indukcyjnej. Pomieszczenie kasjera oddzielone jest szybą. Przedsionek budynku z okienkiem kasowym nie jest wygłuszony.
Toalety, w tym dla osób z niepełnosprawnością motoryczną, są dostępne dla zwiedzających. W toalecie dla osób z niepełnosprawnością motoryczną jest przewijak dziecięcy. W budynku brak miejsca do przebrania dla osób z niepełnosprawnościami (tzw. „komfortki”).
Na poziomie 1 nie ma toalet.
Na poziomie 1 nie ma toalet.
Wszystkie wejścia do pomieszczeń nie mają progów. W budynku brak różnic poziomów korytarzy i pomieszczeń. Wejścia do pomieszczeń, drzwi, początek i koniec poręczy nie są oznakowane w sposób kontrastowy.
W salach ekspozycyjnych znajdują się stanowiska z ekranami dotykowymi oraz stanowiska do odsłuchu. Opisy ekspozycji są dostępne zarówno w ekranach dotykowych jak i na zawieszonych na ścianach tabliczkach. W niektórych salach na ścianach wyświetlane są dynamicznie zmieniające się obrazy. Na ekspozycji słychać dźwięki, które czasami mogą się na siebie nakładać.
W hallu głównym oraz w hallu na poziomie 1 znajdują się pufy, na których można odpocząć.
W hallu głównym oraz w hallu na poziomie 1 znajdują się pufy, na których można odpocząć.
Elementy komunikacyjno-informacyjne
Brak wskazówek dotyczących poruszania się po parku i budynku w formie tabliczek informacyjnych z tekstem pisanym, piktogramami oraz audiodeskrypcji. Brak tyflomap oraz podpisów budynku i sal w alfabecie Braille’a. Pętla indukcyjna znajduje się tylko w sali edukacyjnej, gdzie prowadzone są między innymi warsztaty i prelekcje, ale można z niej skorzystać także w innych celach.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Nie zapewniamy usługi tłumacza migowego.
Nie zapewniamy usługi wideotłumaczenia na język migowy.
INFORMACJE DODATKOWE
- Całkowitą dostępność strony internetowej Centrum Folkloru Polskiego „Karolin” zapewni dodanie nowych funkcjonalności. Nowoczesny, intuicyjny i dostępny serwis www jest jednym z naszych priorytetów.
- Jeśli w opisie Centrum Folkloru Polskiego „Karolin” nie znaleźli Państwo informacji, której potrzebują, prosimy o kontakt na adres e-mail: kontakt@karolinmazowsze.pl, telefon: (+48) 22 208 87 00. Chętnie odpowiemy na dodatkowe pytania.
- W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Katarzyną Pasieczną – e-mail: info@mazowsze.waw.pl, telefon: (+48) 22 208 81 07.
APLIKACJE MOBILNE
Centrum Folkloru Polskiego „Karolin” nie posiada aplikacji mobilnych.